E-faktura
Enklare att betala hyran med e-faktura
Vad är e-faktura?
En elektronisk faktura skickas till dig via din Internetbank. Du kan titta på fakturan i internetbanken och den kommer att se ut precis som en pappersfaktura.
Hur vet jag att jag fått en e-faktura till min Internetbank?
Du måste regelbundet kontrollera hos din Internetbank om du har några e-fakturor som har kommit in för betalning.
Får jag pappersfaktura?
Nej, när du är anmäld till e-faktura får du ingen pappersfaktura från Eksta.
Vilken information får jag på e-fakturan?
E-fakturan innehåller samma uppgifter som en pappersfaktura.
När betalas en e-faktura?
När du har godkänt din e-faktura hos din Internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen.
Du kan lägga in automatisk dragning, kontakta din bank för mer information.
Kan jag kombinera e-faktura med autogiro?
Ja, det går bra.
När får jag e-fakturan?
E-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått pappersfakturan.
Vad händer om jag missar att betala?
Om du missar att betala din e-faktura, skickar Eksta påminnelse alt inkassokrav via vårt inkassobolag , på papper.
Hur avanmäler jag mig från e-faktura?
Via din Internetbank letar du upp avanmälan för e-faktura. Där följer du instruktionerna för avanmälan.
Kan jag betala med e-faktura för någon annan?
Ja, det går bra att betala för någon som är kund hos oss. Du måste fylla i kundens namn, personnummer och kundnummer (finns på pappersfakturan).
Vad händer om jag byter bank?
Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten e-faktura från Eksta Bostads AB.
Vart vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?
Har du frågor om betalningen, kontakta din Internetbank.
Har du frågor om innehållet i fakturan kontaktar du Eksta.
Behöver du ytterligare information om e-faktura, kontakta oss på telefon 0300-35600 eller via epost: info@eksta.se