Konsumenträtt
Kontakta vår kundtjänst
Ring
Börja med att kontakta oss för att ta reda på att det inte handlar om ett missförstånd, och vad du får för svar på dina frågor.
Telefon 0300-356 00.
Telefontid 10.00-16.00 (lunchstängt 12.00-13.00)
Skicka e-post
Tänk på att du kan behöva styrka att du kontaktat oss inom rätt tid. Det gäller till exempel när du vill ångra ett avtal eller inte vill betala en faktura som du anser är felaktig. Du kan även be oss bekräfta att vi tagit emot ett meddelande du skickat.
Mejl: info@eksta.se
Be om skriftlig motivering
Om du har kontakt med oss per telefon och vi fattat beslut eller uttalat oss om ditt ärende muntligt kan du fråga efter ett skriftligt motiverat beslut.
Prövning av en nämnd utanför Eksta Bostads AB
Allmänna reklamationsnämnden (ARN) kan pröva de flesta tvister. Allmänna reklamationsnämnden
Fjärrvärmenämnden hjälper dig vid tvister om ändrade avtalsvillkor. Tänk på att du måste göra en skriftlig anmäla till oss (Eksta) att du inte accepterar det ändrade avtalsvillkoret inom tre veckor från det att du blivit underrättad från oss (Eksta). Därefter kan du anmäla tvisten till Fjärrvärmenämnden. Fjärrvärmenämnden
Behöver du hjälp?
Om du ska klaga i ett fjärrvärmeärende kan du kontakta Energimarknadsbyråns vägledning för att ta reda på dina rättigheter och skyldigheter. Via rådgivningen kan du också få hjälp att veta vad du kan få ersättning för. De kan också hjälpa dig att se om liknande ärenden har prövats eller vad du kan begära ersättning för i en prövning hos ARN.
Viktiga tidsfrister
Kom ihåg att du inte kan dröja allt för länge med att framföra ditt missnöje. Ditt ärende måste första ha prövats av oss (Eksta) innan du kan göra en anmälan till ARN eller Fjärrvärmenämnden. Din anmälan till ARN eller annan prövningsnämnd måste du skicka in inom ett år från det att du första gången klagade till oss (Eksta). För Fjärrvärmenämndens medling gäller tre veckor från det att vi (Eksta) meddelat dig om att vi inte kan nå en överenskommelse.