Konsumenträtt

 

Kontakta vår kundtjänst

Ring
Börja med att kontakta oss för att ta reda på att det inte handlar om ett missförstånd, och vad du får för svar på dina frågor.
Telefon 0300-356 00.
Telefontid 10.00-16.00 (lunchstängt 12.00-13.00)

Skicka e-post
Tänk på att du kan behöva styrka att du kontaktat oss inom rätt tid. Det gäller till exempel när du vill ångra ett avtal eller inte vill betala en faktura som du anser är felaktig. Du kan även be oss bekräfta att vi tagit emot ett meddelande du skickat.
Mejl: info@eksta.se

Be om skriftlig motivering
Om du har kontakt med oss per telefon och vi fattat beslut eller uttalat oss om ditt ärende muntligt kan du fråga efter ett skriftligt motiverat beslut.

 

Prövning av en nämnd utanför Eksta Bostads AB
Allmänna reklamationsnämnden (ARN) kan pröva de flesta tvister. Allmänna reklamationsnämnden
Fjärrvärmenämnden hjälper dig vid tvister om ändrade avtalsvillkor. Tänk på att du måste göra en skriftlig anmäla till oss (Eksta) att du inte accepterar det ändrade avtalsvillkoret inom tre veckor från det att du blivit underrättad från oss (Eksta). Därefter kan du anmäla tvisten till Fjärrvärmenämnden. Fjärrvärmenämnden

Behöver du hjälp?
Om du ska klaga i ett fjärrvärmeärende kan du kontakta  Energimarknadsbyråns vägledning för att ta reda på dina rättigheter och skyldigheter. Via rådgivningen kan du också få hjälp att veta vad du kan få ersättning för. De kan också hjälpa dig att se om liknande ärenden har prövats eller vad du kan begära ersättning för i en prövning hos ARN.

Viktiga tidsfrister
Kom ihåg att du inte kan dröja allt för länge med att framföra ditt missnöje. Ditt ärende måste första ha prövats av oss (Eksta) innan du kan göra en anmälan till ARN eller Fjärrvärmenämnden. Din anmälan till ARN eller annan prövningsnämnd måste du skicka in inom ett år från det att du första gången klagade till oss (Eksta). För Fjärrvärmenämndens medling gäller tre veckor från det att vi (Eksta) meddelat dig om att vi inte kan nå en överenskommelse.

 

Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.